قابلیتهای BPMS ایده آل چیست؟
BPMSها در سازمانها باید مورد توجه قرار گیرند به عنوان یک:
– رویکرد مدیریتی
– تکنولوژی نرم افزاری
– روش توسعه یافته سیستمی
– الگوی یکپارچه سازی کاربرد های سیستمی
BPMSهای مختلف قابلیتهای متفاوتی اما یک BPMSایدهآل باید حداقل قابلیتهای زیر را داشته باشد:
۱. بهینه سازی استراتژیک تعریف فرآیندهای کاری با توجه به فرصتهای جدیدی که برای کسب و کار به وجود می آید.
۲. پیاده سازی و تکمیل بهنگام فرآیندهای کاری و تخصیص موثر منابع به فرآیندها، امری بسیار مهم بوده و دومین هدف به شمار میرود.
۳. توجه به نظارت ارزیابی فرآیندهای کاری؛ با این هدف که مشخص شود اهداف استراتژیک کسب و کار تا چه حد به صورت موثر تحت پوشش قرار گرفته است.
۴. کیفیت و هزینه (شامل زمان و منابع مورد استفاده )در فرآیندهای کاری که تاثیر زیادی بر ماهیت تجارت سازمان بر جای میگذارد.
۵. نمونه فرآیندهای کاری باید به گونهای باشد که اگر یکی از نمونهها در هنگام اجرا دچار مشکل شد، بقیه فرآیندها بتوانند به کار خود ادامه دهند.
۶. فرآیندهای کاری توسط ترکیبی از انسان و ماشین انجام میشود، بنابراین ممکن است زمان انجام فرآیند از چند ثانیه تا چند ماه طول بکشد.
جایگاه BPMS در سازمانها
سیستمهای خبره بخش خاصی از فعالیت های یک واحد سازمانی را مکانیزه کرده و تقریبا نگاه عمودی دارد.در مقابل سیستمهای خبره، BPMS کل فرآیندهای سازمان را مکانیزه نموده و نگاه افقی، در مکانیزاسیون دارد .وجود BPMS درکنار آنها خلاء بین سیستم های خبره را به منظور مکانیزاسیون سایر BPMS فعالیتها و فرآیندهای سازمان پر خواهد نمود.
https://jahanmodir.com/bpms-bpm-software/
,bpms ,فرآیندهای ,کاری ,کار ,قابلیتهای , ,فرآیندهای کاری ,کسب و ,را مکانیزه ,فرآیندهای سازمان
درباره این سایت